3 sekawan yg x sehati sejiwa

Ada tiga sahabat, satu kura2..satu lagi katak..yang
last ulat gonggok. Suatu hari kura2 mengundang dua
temannya kerumahnya buat jamuan kecil2an. So.. mereka
bertiga buat le pesta kecil di rumah kura2. Setelah
asyik borak, makan, minum and lain-lain…

si kodok berkata : "Eh..dari tadi rasanya ada macam
benda yang kurang la..korang perasan tak?… .Ha …
patut..la rokok dah abis… … . "

Kura2: "Iya la..sorryla gua lupa lak standby satu …
.beli jer kat warong
depan tuh!"

Katak: "apsal aku plak… … kau kan tuan rumah"

Kura2: "ye la… . tapi bertahun la korang nak
menunggu… .siapa lagi cepat "

Katak: "so kalau gitu mintak je ulat gongok tolong…
.

Kura2: "Oh iya ya.. ulat gongok tolong gi jap"

Ulat Gonggok: "aiya… ..korang ajela"

Katak: "ala ..gi saja la kita orang dah undi kau"

Akhirnya si Ulat gongok pergi juga untuk membeli
rokok. Si Katak dan Kura2 menunggu … … Lima minit
menunggu… si Ulat gongok tak tiba juga… 10
minit..20 minit… satu jam… dan sampai tiga jam
Ulat gongok masih tak timbul-timbul.

Katak: "Ulat gongok pegi mana hah tak
sampai-sampai..?"

Kura2: "Iye la .. risau jugak, jom kita cari!"

Katak: "Jom..!"

Bila jer kura2 buka pintu… Ulat gongok sudah pun
berada di depan pintu.

Kura2: "Hah tu pon dia..!"

Katak: "… mana rokoknya..mulut aku dah kering sangat
ni..?!"

U.G.: "..apa rokok-rokok… aku jalan pon belom..!!"

Katak: " Haah tak bergerak lagi … jadi dari tadi
buat apa… ?"

U.G.: "Yeeeeeeeeelaaaaa..korang tak nampak ke ni…
aku tak abis lagi PAKAI KASUT..!

2 thoughts on “3 sekawan yg x sehati sejiwa

  1. Hi,Do you need advertising displays, screen advertisings, digital sign, digital signages and LCDs? Please go Here:www.amberdigital.com.hk(Amberdigital).we have explored and developed the international market with professionalism. We have built a widespread marketing network, and set up a capable management team dedicated to provide beyond-expectation services to our customers.
    amberdigital Contact Us
    website:www.amberdigital.com.hk
    alibaba:amberdigital.en.alibaba.com[cjjiaeiggeeaada]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s