lawak yg ngarut ~

Seorang lelaki singgah di sebuah warung dan memesan segalas teh ais…
Sebentar kemudian teh pun sampai dan ketika dia hendak meminumnya dia mendapati ada seekor lalat sedang berenang didalam tehnya. Lalu ia
memanggil pelayan….

"Waiter..! Kenapa ada lalat didalam teh saya… !"

Dengan muka bad word si pelayan menjawab..
"takkanlah dengan harga teh RM 1.00 Anda mengharapkan ada kambing di dalamnya…"

Ade 2 orang melayu yang sedang bershopping di sebuah pasaraya. Mereka sedang membeli belah barang-barang dapur. Si A memilih barang-barang untuk memasak pasta dan spageti.

Si B tuh menegur pada si A "Eh, kita sebagai orang melayu hendaklah makan makanan melayu"

Si A menjawap pada si B "Abistu, kita sekarang ini nak makan apa lak?"

Si B berkata " Makanlah maggi kari"

Dua orang pemuda sedang menikmati makanan di
sebuah Restoran, kerana menghadiri seminar
Kebudayaan. Seorang Pemuda Bandar dan
seorang wakil dari Pemuda orang Asli. Mari kita
ikuti perbualan antara Pemuda Bandar dan
Pemuda Orang Asli ini.

P.Asli : Orang Bandar kebanyakan semuanya
pengotor!

P.Bandar : Eh ! kenapa pulak?

P.Asli : Yelah,1.orang bandar suka makan ayam
kg, ayam kg suka makan taik manusia, 2. orang
bandar suka makan lembu, lembu suka makan
rumput yang tumbuh merata-rata bercampur dgn
segala macam najis dan dipijak-pijak manusia.
tengok kita Orang asli, makan semua jenis yang
‘terbang’ sahaja. jadi, kebersihannya terjamin.
Contohnya; Orang Asli suka makan monyet,
monyet makan buah-buahan,Orang Asli suka
makan Tupai, Tupai makan buah-buahan, Orang
Asli suka makan burung, Burung pun suka makan
buah-buahan.

P.Bandar : Panas jugak rasa hati ni. Lalu berfikir
macamana nak kenakan Pemuda Asli yg angkuh
itu.

Lalu Pemuda Bandar punbertanya,"Oh!
orang-orang awak suka makan jenis yg ‘terbang’
ajelah ye..? Kalau macam tu ‘HELIKOPTER’
makan tak?".

P.Asli : Terbang tak?

P.Bandar : Oh terbang….

P.Asli : Makan sikit-sikit!

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada
jalan pulang terserempak dengan kawan nya yang ingin menumpang, lalu
ditumpangkan kawan nya itu. Dalam perjalanan, kawan nya merasakan
Tok Batin hanya menggunakan gear 1 sahaja. Lalu bertanyalah kawannya tu.

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.

Suami isteri bertengkar. Tiba-tiba isteri terus kemas beg.
Suami: "Kenapa?"
Isteri: "Dah kahwin 10 tahun, rumah ni tak pernah aman. Saya dah tak tahan.
Saya nak tinggalkan rumah ni!"
Suami kemudian masuk bilik dan keluarkan satu lagi beg.
Suami: "Betul jugak cakap awak. Saya pun fed-up dengan rumah ini. Saya ikut
sama, boleh?!"
 
"Dalam satu kejadian yg agak susah nak diterima akal, iaitu sebuah kapal terbang telah mengalami kerosakan enjin dan sedang menjunam hendak terhempas, terdapat 5 org penumpang di dalamnya tetapi beg parachute kecemasan hanya ada 4.

Berkata laa penumpang pertama, "Aku Hafiz Hashim. Malaysia perlukan aku. Kalau aku tadak, mcmmana nanti Malaysia nak menang All England lagi?". Lalu dia mengambil beg pertama dan terus terjun.

Penumpang kedua pulak berkata, "Aku Hillary Clinton, bekas wanita
pertama US. Aku seorang yg paling bercita2 tinggi dan aku juga senator New York. Aku juga berpotensi nak jadi seorang President". Dia pula mengambil satu beg dan terus terjun.

Penumpang ketiga menyampuk, "Ahh… aku President US! William W. George.
Aku ada tanggungjawab yg berat untuk menjaga sebuah negara yg kuat. Tambahan pula, akulah President yg terpandai dlm sejarah US. Org
Amerika mana yg hendak melihat aku mati?". Dia terus menyentap satu beg dan terus terjun.

Penumpang keempat, Osama Bin Laden berkata kepada penumpang kelima,
seorang budak berumur 10 tahun, "Saya seorang Muslim dan saya berserah
kpd Allah utk menentukan hidup dan mati saya. Adik ambillah beg prachute yg terakhir tu".

Budak 10 tahun itu menjawap, "Jgn bimbang. Ada satu lagi beg parachute
utk pakcik. President terpandai dalam sejarah US tu terambil beg sekolah saya".

 
bagi sesiapa yang takut (ops!!..takut kita hanya pada Allah sahaja ek..jangan sampai tergadai iman ..)kepada sesiapa yang segan nak jumpa hantu macam aku sila ikut tips-tips dibawah sebagai langkah persediaan menghadapa hantu huhahahaha!!!

—Pocong—-
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

—Langsuir—
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

—Pontianak—
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

—Hantu Raya—
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

—Hantu Galah—
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.

—Jerangkung—
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk
berdiri tegak.

—Toyol—
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni..nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya… lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu

—-Hantu Ponteng—
Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr..takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu nengok spaces..macam sekarang nih..sah-sah tengah ponteng nie..macamana…eheh..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat kerja … .. LEPAS BACE NIE DAH TAK YAH TAKUT2 NGAN HANTU..TAKUT PADA DIRI SENDIRI SEBAB KADANG2 DIRI SENDIRI LEBIH MENYERAMKAN DARIPADA HANTU!!!!!!!!" heee…

One thought on “lawak yg ngarut ~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s