umpama api dalam sekam

Photobucket
*..sick of politics in Malaysia..*

And those who disbelieve are allies to one another, (and) if you
(Muslims of the whole world collectively) do not do so (i.e. become
allies, as one united block with one Khalifah – chief Muslim ruler for
the whole Muslim world to make victorious Allahs Religion of Islamic
Monotheism), there will be fitnah (wars, battles, polytheism, etc.) and oppression on earth, and a great mischief and corruption (appearance of polytheism).
 
(  سورة الأنفال  , Al-Anfal, Chapter #8, Verse #73)

kesimpulannya, jangan lah kita pun termasuk dalam golongan yang menyebarkan fitnah..
perlu diingat..dalam kita ghairah mengulas itu ini mengenai apa yang terjadi di malaysia..kita mungkin menjadi salah seorang yang penyebab perpecahan masyarakat….
ingat tu syifa~

gambar ini di san diego sebenarnya..kesian kan dengan kebakaran yang terjadi..
tapi gambar ini nicely captured…
tapi tak kan nak kata cantik gambar bencana ini kan?

Photobucket
6.09 a.m.
tak tidur..
semalaman kami (umi maria syifa) bebudak jonja 303호 terkabut dengan matlab  n pspice..
sungguh..bak kata umi..macam pendatang asing nk menceroboh malaysia..
sememeh cam ape..masing masing tunggang terbalik..
*walaupun saya masih tak faham apa kaitan matlab dan penceroboh haram*
dan pada waktu itu..saya terima sms dari seseorang..
‘prepare exam?or edit gambar?’
dan saya yang masih sengal dan kabut pada masa itu..terus membalas saya tengah insaf..
‘x boleh edit gambar..cari penyakit je dalam kejol hakki’
sebab kejol hakki ini serius menekan saya~
tapi tengok lah sekarang..selepas menghabiskan soalan assignment..dan masih dalam proses peng정리an..
saya mengedit gambar lagi~!!

kejol hakki sangat memenatkan~
maraton assignment lagi~
cikgu 현대물리학 bagi 과제 sambil mengomen;
"x pe kan dapat homework banyak?kamu bukan buat ape pun cuti ni..belajar subjek ni je pun kan?leh 집중 kat sini je kan??"
wah~ yakin sekali cikgu itu..saya suka keyakinan cikgu..
tapi saya juga teringin untuk bersuara,  mengatakan saya ambil dua  정공 sem ni…
dan subjek lagi satu pula bermain dengan matlab dan pspice..~
tu lah syifa..sendiri cari penyakit~
mungkin orang korea semuanya ambil satu je..
apepun..lagi seminggu setengah…
tidak sabar untuk cuti~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s