kuasa Allah..anywhere anyhow anyway

entry yang tiada tujuan..
saya hanya nak berkongsi gambar kilat ini..
cantik kan?

hari ni seoul sangat terik..
panas sekali..walaupun suhu 23-27 je..suam suam kuku je kalau kat malaysia itu…
tetapi sini dah macam boleh garing kalau goreng cucur udang (exaggerate sangat ke?)
tapi mengikut perkiraan saya *yang konon konon penduduk tetap seoul* cuaca sebegini selalunya pada awal Ogos..peak summer..
hari di mana kita lebih rela duduk di rumah membancuh air sirap sejuk dari membakar diri di luar..
tapi awal pula tahun ni?cuaca dunia memang sudah kabut~
sekarang ini, kalau pergi kelas physics tu, rasa seperti keluar rumah pukul 12 tengah hari rembang..
walhal baru pukul 9…silau terang nya memang menuntut kita pakai spec hitam dan payung (bak kata maria, macam mak datin)..
pakaian favorite orang korea sekarang sudah semestinya short dan  tshirt leher bulat itu *yang kalau boleh x nk ada leher pun..*
perempuan pula skirt pendek dan top pendek..
dan mereka akan pelik melihat kita yang fully covered ini..
penat sudah melayan pandangan2 pelik dari mata mereka itu..

Photobucket

ouh..satu pen-torture-an (sukati la camne nak baca word ni)
pagi tadi saya ada exam modern physics (현대물리학)
dan sekarang saya kena buat 과제 which is asked us to menjawab soalan2 연숩문재 bab yang masuk exam tadi..
sepanjang proses membuat homework ini..saya kena buka kembali pages yang saya dah belek sepanjang semalam before hari exam…
dan saya didedahkan dengan rumus rumus yang sepatutnya saya guna tadi…
which were saya tak guna tadi!!!
or saya silap guna!!!
or saya terterbalikkan suka hati mengikut syifa’s theory!!!
haih..a type of cruel torture..~
  menyebabkan saya tidak semangat membuat homework..
malam ini tiba tiba menjadi sangat panjang~

apa pun..saya harap saya dapat score exam tadi..soalan tak lah susah sangat..
생각보다괜찮은데..
tapi saya tak study dengan betul dan bersungguh sungguh…kerana subjek ini sangat susah..
maka saya ingat saya tak kan dapat menjawab dengan baik..
maka saya baca lompat2..page yang kurang kaler maler..tidak bernasib baik dan tidak menjadi pilihan saya…
now..serve u right syifa..cikgu dah baik hati bagi soalan ok..gatal nak wat hal..

gambar di atas sangat cantik kan..
ada kawan saya tidak suka..
dia kata kelabu..
ok..kelabu..so??
tak faham saya..dia tak nampak ke ada kaler maler oren kuning pink fire spike tu?
dia ni..tidak reti erti artistik..cewah~~
bajet saya tahu~

sempena musim panas, ini adalah entry kempen ‘CINTAI FAUNA’
PhotobucketPhotobucket

..saya adalah giraffe..saya ada kawan..dia adalah panda..
adakah kami sesuai berdiri sebelah sebelah?
..slim dan boyot..
gegege..
 
slimkan giraffe..mereka sangat menarik..coraknya sangat cantik…
hari tu sewaktu saya membuat lawatan sambil belajar ke new zealand..
saya sempat pergi Auckland Zoo!! (saya pun x paham kenapa saya pegi zoo~)
tapi saya sangat suka tengok zirafah del~
kaki yang panjang sekali..
leher juga jinjang sekali..
coraknya yang memakukan mata kita..x nak pandang dah tempat lain (okay..exaggeratin~)
kaler maler penuh suka ria badan mereka…oren..wah~
dan mereka suka necking..oh oh oh..
laga leher adalah cara menunjukkan kuasa territory..aha..tamak tamak juga zirafah ini..

spesies panda ni adalah Giant Panda..haiwan yang makin pupus..
besarkan panda?
walaupun mereka hanya mengamalkan bamboo diet~
mungkin kerana mereka kurang bergerak..heheh
apa pun..ada hikmah di sebalik setiap kejadian Allah
saya x pernah lagi tengok panda live..mereka kata di beijing ada..
tapi sebab saya x pergi Beijing Zoo hari tu..(saya jarang pergi zoo kalau beryoheng~..sape pergi zoo kalo yoheng btw?..*mode cari geng*)
tapi sekarang saya menyesal kerana x pergi zoo kat beijing +_+
sebab saya suka panda..ingin tengok dia..black and white..comel sekali..
dulu sewaktu kecil ribena, saya ada satu rahsia..
impian saya adalah untuk mempunyai haiwan peliharaan panda~!!
setiap malam saya mesti bermimpi sedang menjaga panda itu atau membawa dia jalan..
dan itu menyebabkan impian saya semakin teguh..sehingga darjah tinggi tinggi..
sekarang saya tau impian itu adalah mustahil..
sebab mereka adalah haiwan pemeliharaan ~~
nanti masuk penjara kalau simpan!!

2 thoughts on “kuasa Allah..anywhere anyhow anyway

  1. zirafah lambang seorang yang angkuh. hanya memandang yang tinggi je, yang rendah2 tak dipandangnya.. cara jalan dgn kepala yang tinggi dan leher yang tegak, seolah2 orang kaya berjalan sambil menjeling org2 bawahan~~hahaha.. tafsir sendiri..btw, kita mempunyai impian kecik2 yang sama~!! tak ku sangka.. blkg umah melaka ada byk pokok buluh – kurus, gemuk, buluh cina pun ada.. so, mmg sgt2 teringin nak bela panda kat blkg umah. haha..

  2. aha…saya adalah giraffe..maka saya adalah orang kaya?heheh..tu je yang saya dapat tafsir kan..neway..u have dat kinda dream????wahh~~bukan saya seorang yang mengarut x matang rupenye~

Leave a Reply

