Apabila berada di rumah orang lain, maka jagailah pandangan mu.

Photobucket

Pesanan Luqman kepada anaknya, "Sepanjang hidupku, aku hanya memilih 8 kalimah dari pusaka para Nabi yang lalu iaitu :-

a) Apabila engkau sedang solat kepada Allah s.w.t. maka jagalah baik-baik fikiran mu.
b) Apabila engkau berada di rumah orang lain, maka jagailah pandangan mu.
c) Apabila engkau berada di tengah-tengah majlis maka jagalah lidah mu.
d) Apabila engkau hadir dalam jamuan makan maka jagalah perangai mu.
e) Ingat kepada Allah s.w.t.
f) Lupakan budi baik mu pada orang lain.
g) Lupakan semua kesalahan orang lain terhadap mu.
h) Ingatlah kepada mati..

sudah sampai masanya saya packing luggage saya..
saya sangat tidak suka packing…
dan ia menjadi bertambah tambah perasaan tidak suka itu apabila barang untuk dibawa balik adalah sangattttt banyak…
saya tidak faham kenapa mereka adalah banyak..
saya berjanji pada diri sendiri untuk tidak membeli buah tangan untuk adik beradik..instead..saya membelinya juga…
saya berjanji untuk tidak ke kedai brooch dan membawa balik secara pukal kerana luggage sudah tidak muat..brooch adalah sangat berat..tetapi tiba tiba banyak pula brooch dalam beg itu..
saya berjanji untuk membawa balik baju2 kurung yang ada di sini untuk mak saya..tetapi belum isi lagi baju kurung..beg sudah penuh…
ouh ouh…tidak suka packing…

sepanjang hari ini dan semalam saya kelam kabut uruskan semua yang perlu untuk urusan balik..
reentry…renew rc…surat incik hanisan…surat keluar negara….pulangkan segala buku library…online check in…muslim food in flight…dan order order sanak saudara last minute…dan saya masih ada banyak lagi urusan lain yang belum dibuat…oh oh
susah rupa nya balik malaysia ni..kenapa orang suka balik malaysia?? *^^ mungkin sebab ada durian di sana sini*
untuk order makanan muslim food saja sudah berjerih peluh…baik saya mahupun maria..
orang cathay pacific dan clubrich tour ini memang suka pass kerja sesama sendiri…kami menelefon mereka dalam tiga puluh dua kali untuk mengorder hanya dua meal..ouh..sungguh struggle…tidak boleh la macam ini..service untuk pelanggan kena bagus..-_-

apa pun saya berterima kasih kepada seseorang kerana dia sibuk sibuk bertanya saya akan sampai malaysia pukul berapa…
kerana disebabkan soalannya (walaupun pada awalnya saya angin juga kerana saya tak faham kenapa dia ingin tahu masa flight saya, bukannya dia yang akan ambil saya di airport..aha..konon angin ye syifa?) ..saya membelek tiket saya..dan saya baru perasan flight saya adalah pada pukul 8.50 pagi..bukan 10 lebih seperti yang saya impikan dan agakkan..nasib baik sedar hari ini..~~

ok..back to packing syifa~ stop blabbing and babbling…

Leave a Reply

