:..eid mubarak..:

Photobucket
"don’t let maaf zahir batin words be just a mere wish"
dan saya sangat setuju..
kadang kadang saya sendiri alpa..
terkeluar words itu begitu sahaja..smoothly spilled out from mouth..
sewaktu bersalaman..sewaktu berhari raya..without really meanin it..
i’m not saying saya tidak mahu minta maaf…tetapi kadang kala keikhlasan itu tercicir tanpa disedari..
kadang kala keinsafan itu tidak sempat hadir bersama..
words itu seperti menjadi habit, perlu disekalikan bersama ucapan aidilfitri..
walhal niat bermaafan itu ada..
perlu berubah k, syifa~

tetapi di kesempatan ini,
saya sangatlah mengharapkan semoga anda semua memaafkan saya..
for any bad i have done, any wrongdoing, any sin, any heart feeling i have carved….
syifa seorang insan biasa..yang bermulut laser dan berpitching tinggi…
mempunyai kepala yang suka menyakat orang..
mempunyai perangai yang kadang kala tergulek gulek .. *meaning: tak stabil, tak matang*
mempunyai hati yang berkaler maler..kadang kadang hitam kadang kadang merah kadang kadang putih..
maafkan saya ye..
sekiranya umur juga tidak mengizinkan untuk saya bernafas lama, halalkan segala hutang makan pakai ..
kalau tak nak halalkan, sila la claim..

selamat hari raya..
moga kita termasuk orang yang berhak untuk meraikan kedatangan lebaran…
moga kita termasuk orang yang sayu dan hiba dengan kehilangan ramadhan..
moga kita sempat untuk menyambut ramadhan yang akan datang..
moga kita sememangnya berjaya menyediakan bekalan enam bulan yang akan datang hasil ramadhan yang kita usahakan selama sebulan ini..
moga kita tidak menjadikan amalan dalam ramadhan ini hanya untuk sebulan ini..
moga kita terus istiqamah..
*seriously, i cant let ramadhan of this year leaving..not when i’m still not satisfied with myself..which is i don’t think i will ever..*

special dedication:
to 303..terima kasih kerana menemani selama ramadhan ini..
sori naik lori kepada anda di atas kemengarutan saya..mulut paling laju menyakat mengajuk orang..
to luvly 9..walaupun masing masing sentiasa menyatakan tiada salah yang disimpan di dalam hati semua…saya masih ingin meminta maaf atas semua nya *maklumlah, award paling tidak matang itu saya yang sandang*
to ahli keluarga..aha..nyah dah tulis panjang dalam kad raya..malas lah nak tulis lagi..
to incik tutor..maaf atas keributan mulut ini..
to incik ezzekiel susanto..anda yang sepatutnya minta maaf atas kesengalan diri..
sekian..

saya tidak bercuti 1 syawal..which is sememangnya kerana korea tidak menyambut eid..saya masih perlu ke 3 kelas pada pukul 9, 11 dan 1..tetapi saya memang tidak ada kelas pada hari khamis..maka saya seperti bercuti raya sorang sorang..dan pada jumaat, korea cuti sempena hari pengasas korea turun ke bumi *aha..menarik sekali legenda kewujudan korea ini..*..maka saya menganggap saya bercuti raya empat hari, dari khamis raya kedua sehingga ahad raya keempat..aci tak? *kenapa bukan raya pertama yang cuti ek..cikgu macam tiba tiba medical checkup ke..nak lawat anak bersalin ke..pergi conference di vienna ke..~*

4 thoughts on “:..eid mubarak..:

  1. syifa..akhirnya sampai jgk kad raya awk..tp kn dia basah lencun..komot2..tulisan dh kabur..pen dh luntur..bole baca separuh je..tp maksudnya sampai..hehe..jzkk..~awk nk sy balas ke? hihi

Leave a Reply

