0111 – a day to let me know people appreciate me ^^

salam wth…

Narrated Anas: The Prophet said, "Whoever possesses the following three
qualities will have the sweetness (delight) of faith: 1. The one to
whom Allah and His Apostle becomes dearer than anything else. 2. Who loves a person and he loves him only for Allah’s sake. 3. Who hates to revert to Atheism (disbelief) as he hates to be thrown into the fire."

don have much to say about this hadith…the words are crystal clear right..i just have this..
Don’t brood. Get on with living and loving. You don’t have forever.

lama tak update blog..*heheh..lama ke sebenarnya?..*
ok..tak berapa lama..tapi kekerapan dalam dua minggu ini adalah dua kali..maka frekuensi dan amplitude nye kurang di situ..bukan seperti syifa yang selalu..
kerana apa?
kerana satu:terkabut dengan pelbagai event ppmk..kerana dua:pc saya ngokngek berkeras tak nak masuk spaces.live..dia banned sendiri page ni..saya tak set pun..susah dapat pc pandai sangat ni..kerana tiga:cerita sangat banyak..saya tak tahu mana satu nak masukkan..*ni reason yang ngada n ngada*

Photobucket
hadiah quran yang bagi saya melted~

apa pun saya ingin start dengan birthday saya yang istimewa dan next entry will be about annual dinner insya Allah..~ antara hari lahir paling istimewa dan meriah sepanjang saya di korea *walaupun undoubted, tak buleh lawan birthday celebration masa bahasa dulu..kan ribena lagi time tu..sekarang dah tua*
maria had started the celebration with arranging the colorful candles to heart shape..with the background of our pictures..very nice indeed…berjaya membuatkan saya tersebak sebak..heheh..~
thank you, maria..luv u..

Photobucket
with all heart..thx maria..u know i love u too right

yang menariknya, kami celebrate bersama mamat mamat pakistan..~ aha..ok, here is the record..sepanjang saya menghirup udara nikmat Ilahi ini, ini first time pakistani wish saya birthday..~ i’m proud of that ^^ ting ting ting..
ada seorang tu tanya, di malaysia, sambutan birthday dikira sebagai apa? we become older or our life shorter?
and i..a bit confused at that time actually *rasa jawapan tu maksudnya sama je*, so i just answered we become older..and he said yeah, like at pakistan too..as a muslim, birthday let us know we become older, should be thankful to Allah for a such nikmat..
right..luckily, my answer was right..

Photobucket

a birthday is a sign from Allah to remind us that He had let us completed another one year of living..and actually, a reminder for us too..moga dengan bertambah usia, bertambah keakraban padaNya..kan?
i hope i realize this through out the life..

Photobucket

kami juga celebrate bersama kawan kawan perempuan kisuksa yang lain..tapi disebabkan mamas juga bawa kek untuk celebrate birthday nya yang empat hari lepas, maka keadaan sangat meriah bila ada dua kek, dan ada dua birthday girls..mulut di situ adalah seperti dua puluh tiga mulut..walaupun sebenarnya hanya sebelas orang yang ke udara…

Photobucket

tingkat bawah kisuksa memberi seketul kek juga..bersama air juse…*aha..juse tu..perlu kamdong ke di situ?*
근데 나 진짜로 감동 받았다..특별한 케이크 받는 거야
예상도 못 했어..
왜냐…타키 까지 같이 내서…ㅎㅎㅎㅎ
시간도 같이 보내줬어…추웠을 때 … 자는 시간이었을 때…그 때 도 니들이 다 바빴지…
미안~
타키가 공부할려구 했는데 나 때문에 못했대…ㅎㅎㅎ mengada betul…
향수 준 사람들..진짜 고마워..진짜로..감동~ dengan tidak sengalnya, saya mengaku..ㅎㅎ
휴지 없어도…주스만 있어도…갠차났어…봐줘 이번엔..ㅎㅎㅎ suara tidak bersyukur langsung~
줄 하고 하킴…struggle keluar balik cari kek di wangsimni…고마워..
시끄러워서 같이 야단 받는 거….고마워..ㅎㅎ 이번은 2번째야…지난번은 누구 생일 이었지..나나거지..말레이시아 사람들이 모이면..memang macam nak sambut new year ke apa bisingnya..
암튼 고마워 한양 친구들..~ although ada orang ambil balik air cider tu kan..aha..

Photobucket

oleh kerana pada 1hb itu kami mempunyai rehearsal annual dinner..maka mereka berpakat juga untuk celebrate lagi sekali~~
tapi kali ini saya ada geng, bersama jojo yang 31hb…kek aiskrim yang sangat sedap~orang lain makan pizza, kami dua melantak aiskrim … memang tak pandang kiri kanan dah..

Photobucket

saya mengakhiri hari dengan perasaan penat..balik rumah malam..dah rasa nak tegulek..tapi gigih lagi berexercise dalam bilik..tiba tiba yasmin dan kawan kawan dan hubei hubei datang dengan menatang sekeping lagi kek aiskrim~!!saya sudah penat makan kek..ada lagi??
rupanya yasmin mendapat amanah agung dari incik tutor untuk menyambut lagi..
yang mengharu kan dan membirukan muka saya…ada kimchi pula tu..saya tak boleh go dengan kimchi sebenarnya..makan sehelai dua je kalau sekali pergi 식당 tu..sekali..nah..amek kau..satu mangkuk..dipaksa makan!! nak bagi perut penuh asid ke ape…
idea incik tutor memang kronik..dalam kepala..saya dah siapkan pembalasan yang setimpal untuk anda..

Photobucket

hadiah juga sangat melampau lampau diterima..saya hanya tadahkan tangan dan hati..macam nak menitik air mata, tapi nanti pening pula kepala kalau banyak sangat nangis..
ini jenuh saya paste gambar hadiah..sesetengah je yang terpilih..ada juga yang sengaja diconfidentialkan..aha..nak kena orang yang bagi itu..

Photobucket

apa pun, terima kasih anda semua..akak akak, abang abang, kawan kawan..adik adik..aha..pada kuargaku juga…*tapi mosen wish lambat!!*
yang bagi hadiah, yang tolong celebrate, yang wish kat friendster, yang struggle bagi msg kat ym and skype, yang tak berkira habiskan kredit tefon untuk sms wish..
saya sangat terharu..
walaupun saya tidak membuat muka terharu..tapi saya terharu..i’m not good in expressing feeling at face..*aha..ye ke?*
muka kesian buleh la~

Photobucket

a nice birthday for me..to finish my life at korea..to accomplish my memories here…
i’m pasting all your gifts to say i like them a lot..
i’m writing this entry to say i appreciate what u all had done..
to say i am on the clouds now..
to announce that i know i’ve successfully joined this team of life..for to be appreciated and to be loved…

Photobucket

kad atas ini dari syaza, adik ku..~ ayat dia bagi terharu juga…
kad bawah ini diberi oleh adik saya ammar..sangat terharu kan? *bape kali dah nak sebut terharu dalam entry ni??*
saya suka..dia struggle buat..guna coding..naise~
tapi apesal line tu tak bersambung?? haih..usaha lagi!!

Photobucket

6 thoughts on “0111 – a day to let me know people appreciate me ^^

  1. byknye hadiah!!..kalah budak kecik umor 7 tahun ni…^^Smg ukhwah kalian sentiasa utuh umpama rantaian kejap mengikat….

Leave a Reply

