dengan mencintai ilmu..

salam wth…

Photobucket

mengikut ustaz zahazan dalam pengisiannya baru baru ini, banyak teladan hidup yang kita boleh ambil dari kisah imam tarmizi…
siapa tak kenal imam tarmizi? (ke ada jugak tak kenal?)
imam yang sangat mencintai ilmu..
sumbangan ilmu nya sangat mengesankan…terutamanya hadith

bak kata ustaz zahazan, imam tarmizi sangat suka ilmu sampaikan hobinya sebelum tidur adalah membaca hadith…
beliau membaca sambil menangis…
dan kerana itu, dikatakan sewaktu kematiannya beliau buta kerana sangat suka menangis…

Jadilah orang yang Allah ingat padanya…
iaitu dengan mencintai ilmu…
apa yang kita catatkan?
apa yang kita fikirkan?
apa yang kita sampaikan?

sama sama muhasabah….

saya baru habis 1 paper untuk design..alhamdulillah, soalan agak senang..
tapi saya harap saya tidak careless..
kerana apa…
kerana tadi saya sungguh kelam kabut dengan selsema dan bersin dan handkerchief saya!!!
on the way ke tempat exam, tak ada tanda tanda selsema pun… hidung bernafas dengan gembira…
elok je dapat kertas exam, duduk kat belakang sekali, terus dia bersin…
saya pun tak tau habuk apa yang ada kat belakang tu..or mungkin ada seekor kucing di bawah kerusi saya?
saya tak sempat menyiasat…
yang pasti, saya bersin dari pukul 9 hingga 12 nonstop, dengan sangat kuat dan sangat kerap….sehingga rasa hendak demam tiba tiba…
whoaaa…saya sungguh kasihan dengan kawan kawan seexam saya…
mesti mereka terganggu…saya juga terganggu dengan bersin sendiri…kalau bukan hidung saya, mungkin saya dah sound orang itu suruh duduk di hall lain?
tapi sebab hidung sendiri, kalau sound kat diri sendiri, orang kata tak betul pulak..heheh…ok..mengarut..
apapun saya harap semua kawan kawan tidak irritated dengan saya…dan saya pun tidak irritated dengan diri sendiri..
ujian Allah….
Allah nak hapus dosa, insya ALlah
moga masih dapat menjawab dengan tepat dan score~ *amin*

Leave a Reply

