CV dan RESUME

oh God. i have a blog!!! hehe..almost forgot ok. upside down..here and there..

to make my life messier, i just got to pay almost rm10 for the late return of library books..huh..tak ingat pun sebenarnya bila kena pulangkan..

we, master students in utm can borrow books for a month.. and i never realize one month can be very short…oh.. ada dua buku yang saya tak sempat pun nak bukak lagi..atau baru baca sehelai je ..

in one usrah i’d joined, they often remind us to gain knowledge as much as we can in this young age *I”M YOUNG!*..don’t wait till we are old to insaf and learn about Islam.. because in one hadith, Rasulullah had stated:

“menuntut ilmu sewaktu muda adalah seperti mengukir di atas batu, menuntut ilmu sewaktu tua adalah seperti menulis di atas air..”

an obvious meaning. bila tua=senang lupa.ilmu muda=kekal dalam ingatan.

contoh senang: yang kita belajar cara dan bacaan solat time kecil dulu, sampai sekarang kita ingat kan?

ok.tapi kenapa saya rasa saya dah tua sebab senang lupa date due buku library?? haha…

1st of all, nak tunjuk kopiah baru cousin saya, haziq dan haqiem..

kenapa nak tunjuk? sebab nak promote this sister yang knitkan ni.. haziq sebenarnya teringin nak ada satu sebab tengok wafiy ada.. mak dia nak warna hitam putih untuk dua orang ni, haziq berkeras jugak nak warna biru putih untuk dia..hopeless with his firm, here it is..a blue kopiah for haziq!

anybody who wants to order, take a look at this page:

http://inspirasikreatif.blogspot.com/

……………………………………………………………………….

lately i was so in deep thinking about my project…tak jalan projek, tak ada la data, tak grad la saya..huh huh..

tadi baru bertenang sikit sebab saya dah buat another briefing to my samples. hopefully after this they will be clearer and ‘rajiner’  to undergo the process.

sekarang saya sudah perlu mengemas kini resume dan CV!!! sudah lebih dari setengah sem dan sikit hari lagi perlu berkerja..~

typical kerja hanya boleh didapati kalau kita apply dan hantar resume juga pergi interview! *unless buka company sendiri, tak perlu la hantar resume kat diri sendiri*..

i dislike writing resume and CV!! agaknya itu lah sebabnya pun saya lebih rela sambung belajar so that i don’t have to write resume~ oh.i’m feeling like going to habis undergrad semula la.. dulu ada sesi writing resume beramai ramai bersama kawan ..

oh.saya rasa kena pergi workshop in writing resume lah. tak reti~

*sebenarnya this weekend ada resume workshop, organised by MyLine UTM, tapi kami balik kampung~*

itu gambar wafiy di saat saat akhir dia teruja mengengsot…sekarang dia tak layan dah skill tu..suka merangkak yang lajunye macam berlari~

minggu depan walid kepada wafiy aka incik nas berhari lahir lagi..untuk kesekian kalinya..haha.. saya dah ada rancangan bercuti yang bagusss!! which sangat tidak menyabarkan saya untuk menunggu hari itu. sebab boleh berjalan~~

later ok.kalau incik nas baca, nanti tak surprise!

Leave a Reply

