wafiy dan kismis; peppero day

semalam wafiy tidur awal, pukul 7.40pm. bangun untuk menyusu 2,3 kali, kemudian tidur balik. memang mengantuk sungguh la tu. saya terbangun pukul 4 pagi, terfikir nak sidai lampin wafiy yang berbasuh tengah malam tu. tengah sidai, dia bangun dengan segar. oh my…

lepas menyusu, dia main punggah kain, lari lari sana sini, tarik tarik lampin yang bersidai tadi… tak jadi la sambung tidur…

tercongok la depan dia teman main, sambil dia makan kismis berbiji biji… adoi wafiyyyy~

tengah teman dia, mata saya makin kuyu..makin kuyu… dalam kecil bukaan mata tu, nampak dia dah nervous sebab peneman dia dah tidur. kelam kabut dia angkat tangan saya jadi bantal dia, baring terus sebelah.. comel betul~ *kalau tau senang macam ni, dari awal saya buat buat lelap~*

———————————————————————————————————————————————————————————–

hari ni 11.11.11 – On November 11th, Korea celebrates Pepero Day. Pepero cookies look like a 1, which is why they are celebrating it today! 11-11.

This is basically a second Valentine’s Day as far as I’m concerned. The girls have been excited all week. tengok la kedai pun beriyer jual yang berbalut balut cantik, dengan bear la, dengan love la.. padahal original nye as the first peppero picture above. simple je..- i was excited too back there…since i love peppero, and basically we malaysian girls exchanged it among girls of course..dulu selalu saya akan dapat paling besar dari maria la..kadang tu berbakul dia bagi…penuh satu bakul dengan peppero, bear, bunga..marvellous!

peppero ini adalah sejenis biskut stick bersalut coklat, ada yg berperasa coklat salut almond, ada yang coklat lemon.. i heard korean girls even made the biscuit themselves if they want to give it to their boyfriend..konon konon sweet la kan.. *tapi memang sweet pun..saya kena belajar buat ni la untuk bagi bro nas*..

dia adalah sedap~!! dulu kalau balik cuti, mesti saya borong peppero bawa balik malaysia untuk dikongsi bersama sama keluarga dan rakan rakan. haha. skemanya ayat.

apapun, hari ini bro nas dah janji nak bawa pergi cari stick biscuit yang macam peppero sebab saya dah tolong dia buat correction thesis~!! nak cari peppero sebenar ada, tapi nun di jalan beserah kuantan nun…jauhnya….

korea is having its autumn now.. celebrating peppero day in autumn is romantic and wonderful.. i have to bring bro nas here next november..~

bro nas, sila cari conference di korea untuk dipergi pada november 2012 ok…

2 thoughts on “wafiy dan kismis; peppero day

    • salam wth..sedap sedap..hehe..nanti nak pegi sini..boleh roger kitorg eh..saya tunjuk mana best..pastu abg gie bayar ok.keke.
      saya pun x pasti la kak jalan beserah tu area mana.saya tak alert pn jalan sbb taktau pulak nak pegi makan tempat special.acik buat surprise.
      cumanya yang saya perasan dekat dgn kedai interior designer yg besar tiga empat tingkat tu, kaler merah putih tu.dekat jugak dengan old town white coffee kt situ.keke.nanti kena tanya acik kat mana tempat tu sebenarnye

Leave a Reply

