Malu bertanya sesat jalan

bismillah

Kelmarin kami ke dungun.bertolak dari durian mas @ almuktafi billah shah, memerlukan +-40 minit untuk sampai. jaraknya dalam 50 km.Tujuan ke sana adalah untuk ke bank bagi menunaikan cek. Di durian mas ada cimb bank tapi ceknya dari bank rhb dan bank islam.
Haha.ok.pelik kan kenapa kena pergi sejauh itu untuk tunaikan cek?
Ini kerana kami suami isteri tidak tahu!!tak tahu apa??
1. Tak tahu cek rhb yang tidak bersign pemberi boleh diproses di mana mana bank,asalkan kita ada akaun bank itu.pendek kata, takkan dapat cash tapi kena withdraw duit dari atm.
2. Tak tahu yang kita boleh uruskan cash tu melalui mesin ‘cheque deposit’.macam ‘cash deposit’ tu,letak je duit dalam mesin,nanti dia masukkan dalam akaun.

Ok.so kami tidak tahu.maka,lepas dapat penerangan dari pegawai bank rhb,maka baru tau.hadoi.maka bergegaslah kami ke mesin maybank dan mesin bank islam untuk uruskan 2 cek.
Tergelak gelak dalam kereta.kalau senang macam ni,tak yah la berusaha cari masa pergi bank di terengganu pada hari ahad (sebab hari kerja di pahang memang tak dapat nak pergi bank).dan kalau tau jugak,pergi je cimb bank yang depan rumah,berjarak 2 minit tu.sigh.

Alhamdulillah semalam ada kawan sms,bagitahu nama saya dicatatkan sebagai pemenang hadiah teka silang kata solusi 37.ok,kalau telaga biru bagi cek juga,saya tau apa yang perlu dibuat!!!!!

image
tengok kasut wafiy.kanan di kiri,kiri di kanan~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s